Apeldoorn,
20
februari
2018
|
08:18
Europe/Amsterdam

Aankoopservice Centraal Beheer helpt huizenzoeker

Centraal Beheer lanceert de Aankoopservice: een praktische tool voor huizenzoekers. De financieel dienstverlener biedt oriënterende consumenten en kopers onder andere een verhuischecklist.

De Aankoopservice bevat behalve tips, checklists en informatie verschillende diensten. Twee daarvan worden aangeboden in samenwerking met externe partners. De consument heeft daardoor de mogelijkheid om zijn taxatie en de overdracht bij de notaris voor een gunstig tarief te regelen. Centraal Beheer werkt daarvoor samen met landelijke aanbieders Taxateek en Netwerk Notarissen.

Angela Eijlander, manager Hypotheken: “Consumenten vinden het steeds belangrijker dat ze door financieel dienstverleners goed geholpen worden in het aankoopproces. Dat we niet alleen een hypotheek bieden, maar ze ook voorbereiden op wat erbij komt kijken. Eerder al introduceerden we de Hypotheek Academie. Naast dit kennisplatform wilden we ook een heel praktisch hulpmiddel bieden rondom een verhuizing. Met de informatie en diensten in onze Aankoopservice maken we het consumenten weer wat makkelijker om alles te overzien. Ook handig voor de adviseur: de klant krijgt door de Aankoopservice en Hypotheek Academie steeds meer inzicht in wat hij voor het aanvragen van een hypotheek moet regelen. En zit op die manier nog beter voorbereid aan tafel.”

De bestaande ‘Verhuisservice’ die Centraal Beheer klanten biedt, is nu ook onderdeel van de Aankoopservice. Wanneer een Voorstel met Renteaanbod wordt aangevraagd, kan de klant verhuisdozen en gratis opslag of korting op verhuisassistentie aanvragen. Centraal Beheer breidt de Aankoopservice in de toekomst uit met meer diensten, op basis van klantbehoefte.