Apeldoorn,
15
mei
2018
|
09:20
Europe/Amsterdam

Ruim 4 op de 10 Nederlanders heeft schade aan of probleem met smartphone

Centraal Beheer komt met Telefoonreparatiedienst

Ruim 4 op de 10 Nederlanders heeft schade aan of een probleem met zijn smartphone. Onder jongeren in de leeftijd van 20 tot 35 jaar is dit aandeel nog groter: 6 op de 10. Mensen boven de 56 jaar zijn het meest zuinig op hun telefoon: slechts 2 op de 10 van hen heeft wel eens schade aan of een probleem met zijn telefoon gehad. Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau MWM2 in opdracht van verzekeraar Centraal Beheer.

Schade aan scherm komt meeste voor
83% procent van alle Nederlanders heeft één of meer smartphones in bezit. De meest voorkomende schade aan de smartphone is een kapot scherm door vallen of stoten (56%). Daarna gevolgd door een probleem met de batterij (11%), waterschade (10%), problemen met opladen (8%) en problemen met de oorluidspreker (3%).

Groeiende behoefte aan betrouwbare reparatie
Marteyn Roose, directeur bij Centraal Beheer: “De smartphone is niet meer uit ons leven weg te denken. En gaan ze stuk, dan wil je dat graag snel en goed opgelost hebben. De markt voor reparatie kent veel aanbieders en grote verschillen in prijs en kwaliteit. Daarom komt Centraal Beheer met een nieuwe dienst: Telefoonreparatie. Door gebruik te maken van herstellers uit ons netwerk kunnen we zorgen voor een goed prijs- kwaliteitverhouding en weten we dat de reparateurs betrouwbaar zijn.”, aldus Roose.

Hoe werkt het?
Het is eenvoudig om via de website van Centraal Beheer een reparatieafspraak te maken. Dit kan op een servicepunt of op een locatie die voor de gebruiker handig is. Herstel gebeurt alleen met originele lcd-schermen en met 12 maanden garantie.