Apeldoorn,
19
mei
2015
|
09:28
Europe/Amsterdam

Centraal Beheer- klanten kunnen nu ook ‘Even Apeldoorn appen’

Vanaf vandaag kunnen klanten van Centraal Beheer de verzekeraar ook even appen. Centraal Beheer lanceert ‘Even Appen’ via een eigen Whatsapp-achtige service in de Centraal Beheer app.

Met de Centraal Beheer app kunnen klanten nu direct communiceren met een medewerker van Centraal Beheer door met elkaar te ‘appen’ op een Whatsapp-achtige manier. Centraal Beheer biedt hiervoor als eerste verzekeraar in Nederland een eigen messaging oplossing vanuit haar app.

Eigen messagingsysteem
Projectleider Michiel Maathuis: “Al meer dan 100 jaar hebben onze klanten direct persoonlijk contact met Centraal Beheer. In een tijd waarin alles steeds sneller lijkt te gaan, willen we klanten zelf de keuze geven hoe ze met Centraal Beheer willen communiceren. Klanten kunnen nu naast Even Apeldoorn bellen, mailen, Facebooken en twitteren dus ook Even Apeldoorn appen.

We hebben bewust gekozen vanuit privacy en veiligheid om een eigen messagingsysteem in onze Centraal Beheer app te bouwen. Klanten kunnen vanuit de app vertrouwd, persoonlijk en eenvoudig vragen stellen en krijgen direct antwoord. Een groot voordeel voor de klant om vanuit de app te ‘appen’ is dat alle communicatie met Centraal Beheer en bijbehorende persoonlijke gegevens zich op één centrale plek bevinden.

Centraal Beheer ziet ‘Even appen’ als de volgende stap in haar servicestrategie om altijd op een sympathieke manier in verbinding te staan met de klant. Op de manier die de klant op dat moment wenst.”

Laagdrempelig, simpel en snel
Michiel Maathuis: “We hebben de ‘Even Appen’ functie vorig jaar uitgebreid getest met klanten en die reageerden heel positief. Tenslotte kan bellen op sommige momenten toch een drempel zijn en is mail niet altijd een directe manier van communiceren. ‘Even Appen’ is laagdrempelig, simpel en snel. Bijvoorbeeld als je net op het punt staat het vliegtuig in te stappen en nog een vraag hebt over de dekking van je reisverzekering, of je wil direct iets wijzigen. Of je hebt een vraag over schade als bij de verhuizing zich een ongelukje voordoet. Je kunt dan meteen een foto meesturen. Doordat je appt vanuit onze Centraal Beheer app heb je alle gegevens direct bij de hand.”

Een speciaal team van medewerkers is op werkdagen beschikbaar van 8.30 uur tot en met 17.30 uur om via ‘Even Appen’ de klanten te woord te staan.

Over de Centraal Beheer app
Sinds de lancering in november 2014 hebben ruim 40.000 klanten van Centraal Beheer de app gedownload. Met de huidige app kunnen klanten hun gegevens inzien, schade melden, gebruik maken van pechhulp onderweg en op verschillende manieren contact opnemen met Centraal Beheer. In de toekomst zal de Centraal Beheer app nog verder worden uitgebreid met nieuwe functionaliteiten.

De Centraal Beheer app is gratis te downloaden voor de iPhone of op een Android toestel. Meer informatie is te vinden op www.centraalbeheer.nl/apps.