Apeldoorn,
30
juni
2016
|
10:38
Europe/Amsterdam

Centraal Beheer zet hagelschadescanner in om klanten snel te helpen bij autoschade

Centraal Beheer helpt klanten die vorige week getroffen werden door hagelschade aan hun auto snel verder. Daarvoor zet zij vandaag de innovatieve hagelschadescanner in op locatie in Helmond. Zo hebben klanten binnen een paar minuten duidelijkheid over de schade en de kosten en wordt direct een afspraak voor herstel gemaakt.

Afgelopen donderdag vielen in de regio Someren, Asten en Luyks Gestel hagelstenen zo groot als tennisballen. Dat veroorzaakte grote schade, ook aan auto’s. Centraal Beheer kreeg al een paar duizend meldingen van schade aan auto’s door hagelstenen.

Snel helpen met hagelschadescanner
Klanten willen in zo’n situatie snel weten waar ze aan toe zijn. Centraal Beheer wil er voor hen zijn op zo’n moment door klanten met de inzet van de hagelscanner nog sneller en beter te helpen. Daarom is vandaag in Helmond een ‘hagelcentrum’ ingericht. Daar kunnen klanten op afspraak snel de schade aan hun beschadigde auto’s laten vaststellen door de hagelschadescanner en wordt direct een afspraak gemaakt voor herstel. Ook wanneer blijkt dat een auto total loss is wordt dit direct ter plekke afgehandeld.

De hagelschadescanner is een innovatieve manier om snel en grondig de schade aan een auto te kunnen vaststellen die veroorzaakt is door een fikse hagelbui en wordt ingezet bij hagelcalamiteiten. Het geavanceerde mobiele systeem maakt in zeer korte tijd aan de hand van digitaal beeldmateriaal en bijbehorende interpretatiesoftware een nauwkeurige berekening van het reparatiebedrag. Dit is in Nederland nog niet eerder toegepast.

Eind mei demonstreerde Centraal Beheer de werking van de hagelschadescanner tijdens de Kleine-Deukjes-Dagen® . Het evenement waar op particuliere klanten van Centraal Beheer gratis tot 3 kleine deukjes in hun personenauto laten repareren.